• Okay, dette skulle egentlig have været skrevet for et stykke tid siden, men bedre sent end aldrig er der vist nogen der siger.

For ca. to uger siden var jeg med kæresten på en lille forlænget weekendtur til Island. Ingen af os havde holdt efterårsferie, så vi mente lige at vi trængte til at bruge et par feriedage. Derfor tog vi torsdag morgen afsted med tog til København, hvorfra vi fortsatte med Icelandair til Reykjavik (eller snarere til Keflavik, og derefter med bus til Reykjavik).

Vi havde et tætpakket program. Først brugte vi resten af torsdagen på at tage ind til centrum og kigge lidt på byen. Fredag var vi på en heldagstur til Vik, men det var ikke så meget denne lille by der var en syn værd, som den natur på sydøen vi skulle opleve på vejen. Det blæste 1½ pelikan så vi troede at bussen ville blæse af vejen, men vi nåede dog hjem igen i et stykke efter at have set en landskab, sort strand, en gletscher, et par vulkaner (blandt andet den nu så berømte Eyjafjallajökull), et museum og et par vandfald. Lørdag havde vi formiddagen for os selv, så her tog vi ind på lidt shopping. Det viste sig dog at blive meget lidt shopping, da alt var møgdyrt på Island. Vi endte i stedet med at gå ned til stranden tæt på vores hotel, og så tilbage tidsnok til at få frokost og så med bussen ud til den Blå Lagune, hvilket var ganske afslappende og meget flot i solnedgang, og så er det jo altid spøjst at bade i meget varmt vand når omgivelserne er omkring frysepunktet. Søndag havde vi en stille og rolig formiddag, og så gik turen hjem igen. Vi nåede dog også ud og se lidt af byens natteliv både torsdag, fredag og lørdag aften, og vi fik endda også spist hval til aftensmad, som jeg ikke har smagt siden jeg tilbragte et par måneder i Grønland for længe længe siden.

En hyggelig tur, som der også er kommet et par billeder ud af. Jeg vil lade det være sagt med det samme. Når de siger at et Canon 7D kamera er modstandsdygtigt overfor vind og vejr, så lyver de ikke. Det er hermed testet under meget blæsende og våde forhold 🙂

Der er et par billeder nedenfor, men ellers kan resten som altid findes i fotoalbummet.

Posted by Michael @ 22:55

2 kommentarer til Forlænget weekend på Island

• Ursula siger:

Jeg ventede længe på de billeder. Nej, hvor er der fascinerende:)
    I har været andre steder end vi var sidste gang. Jeg kunne kun genkende Den Blå Lagune.
    Island er et af de få steder, hvor jeg vil rejse en gang til.

• Hans Østergaard siger:

Det er jo en betagende natur, må man sige!!